fredag 2 juli 2010

Tydligen så är det brottsligt att kunna begå brott..

Förra månaden hade aftonbladet en artikel om regeringens charmig lagförslag om att polisen ska få beslagta lagliga ämnen för att dom kan bli olagliga i framtiden
Med sittande regering i Blått är det inte utan att jag måste fråga - Vad händer nu då?
Tydligen är det OK enligt de folkvalda Blåa att lagarna regleras av varje polismans magkänsla.
Visst, en polis måste gå på känsla ibland, när så nöden kräver och lagen inte tillhandahåller en riktlinje.

Men att legalisera beslagtagandet av lagliga ägodelar under premissen att dom har en potential för att bli olagliga i framtiden?
Förlåt om jag är lite känslig men jag gillar när lagar är strukturerade och tydliga och inte innehåller fotnoter som säger "Om du känner för det"..

Med det sagt frågar jag mig, om det här är ok för de Blåa, vad är mer ok? Vart slutar det och var är vi på väg? Vågar vi verkligen ge dom friheten att bestämma i fyra år till?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar