onsdag 13 oktober 2010

Pirater, ninjor och annat pack 3

Konkret sammanställning av PPs bristande politik och möjliga åtgärder är
vad jag tänka ta upp för att avsluta den här korta och långa serien.

Själv är jag engagerad i politik till den punkten att jag kollar i nyheterna efter
vad som hänt i världen. En 2-3 gånger i veckan.

Det anser jag vara nyttigt om man ska vara kritisk mot politik på ett produktivt sätt.
För i ärlighetens namn är det rätt mycket skitsamma hur bra politik man har,
har man inte en plats i riksdagen är man inte med och leker ändå.


Dock är jag måttligt trött på politik för stunden och tänker inte bli långrandig, igen.


PiratPartiet för Svensson:
Vill göra fildelning lagligt.
Stjäl från artister.
Syns i media p.g.a rättegångar och sånt.
Någon Wiki hade med dom att göra...

That's it.
Ledsen om du inte håller med, men det är så det ser ut för omvärlden.


Vad politik ska ha för Svensson:
En lösning på allt som är fel för mig.
En plan för att göra saker bättre i framtiden.
När mina problem är lösta just nu, säkra min trygghet och hälsa.
Ta hand om gamla, barn och inte låta mig betala.
Ge mig mer pengar.

That's it.
Enkelt, primitivt och logiskt.
Politik handlar om det - Lös folkets problem, ge dom en bättre framtid,
trygghet, hälsa och ta hand om gamla och barn så jag slipper.
Hade allt sånt funkat 100% hade vi inte behövt val längre.


Alltså:
PP har - Inget.
PP behöver - Massor.


Det finns roande nog en process för att lösa det,
inte helt olik AAs program.
Fast man får dricka sprit och behöver inte tro på nått.


För att ta upp grunderna till hur politiska partier skapas och hur PP bör gå till väga:

1. Belys ett problem som berör minst 50% av befolkningen.
2. Visa hur stort problemet är och hur alla 'missat' det så länge.
3. Släng fram siffror på hur mycket befolkningen skulle tjäna om inte problemet fanns.
4. Lägg fram ett långrandigt utlägg om hur just erat parti kan lösa problemet inom 10 år.
(Aldrig inom en valperiod, kan det lösas snabbt kan det 'vänta')
5. Fortsätt visa hur problemet förvärrar allas vardag.


Känns det igen?
Rött gjorde det mot adeln.
Blått gjorde det mot tiggare.
SD gör det mot invandrare.

PP bör väl förslagsvis göra det mot mediaindustrin (Men inte artisterna)
Det skulle kunna se ut så här:

1. Med IPRED och FRA så kommer ACTA och kommande lagändringar kosta folket miljader.

2. IPRED och FRA är bara steg i en större plan som ACTA är del i. När nya lagar
kommer kommer kostnaderna att märkas, skatter kommer behöva höjas och alla måste
betala för att bolagen ska få ekonomiskt stöd, även fast dom har miljarder.

3. Om vi hindrar att det fortsätter kommer vi inte bara slippa högre skatter, men
vi kommer även kunna förändra marknaden till det bättre så att vi kan börja dra
bort skatt från media. Sverige skulle tjäna [Sätt in totalt antal miljarder som
beräknas gynnas av PPs politik] på det här. Pengar som går direkt till folket.

4. [blablabla PP är de enda som ser att det finns pengar här och med de här och de
här förändringarna kan vi stimulera fler jobb och företag för att dom tjänar här
och här så det här och det här skulle ge så här mycket mindre arbetslöshet och
sänka skatterna så här mycket och ge Svenskarna så här mycket pengar extra (total
summa, per år)

5. Belys lagringsmedia skatten, att den är på si och så mycket, vilket är totalt så
mycket per år, som inte behövs, för att det är pengar Folket förtjänar, inte
miljard företag. etc. etc.


Som sagt, fildelning tjänar ingen på att prata.
Pengar, skatter och förändring. DET tjänar alla på att prata.
Om det sedan är genom fildelning är skitsamma,
Svensson vill ha mer pengar och helst slippa
veta hur mycket han betalar till privata intressen som
han tror är till vård och pension.
Ge honom det.
Visa att problemet finns där och erbjud en lösning.


Tack för mig.

Flattr this

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar